Sverige är underbart

Nyss hemkommen efter en 50 min lång powerwalk. Svettig och dann, men måste ju sluta eftersvettas innan jag hoppar in i duschen, annars är det ju inte mkt lönt...

Nu när jag var ute och gick slog en tanke mig när jag tittade på det fina landskapet runt omkring, fan vad Sverige är underbart, vackert och så himla härligt denna delen på året. Jag fylls av lycka för att vara här, för att uppleva försommaren när den är som bäst. Känna doften av blommorna på träd och buskar, känna solen mot min hud och andas luften. Så enkelt, men så underbart. Något man tar för givet - tills det inte längre finns där.
Dessutom älskar jag Skåne, Skåne i mitt hjärta, verkligen! Att kunna se långt långt bort, över ängar och åkrar och allt som hör därtill. Att ha nära till havet (dessutom både åt söder, väst och öst). Visst är andra delar av Sverige jätte vackra de med. Bohuslän tex, helt underbart med alla klippor osv. Men det är nåt speciellt med Skåne. Det är tryggt, det är hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0