Sweneey Todd

Jag hade sett framemot att se Sweneey Todd ett bra tag nu och fick då äntligen se den. Men jag visste nog inte tillräkligt om den, jag visste att den handlade om svartsjuka och hämnd. Jag såg trailer på den och tyckte att den verkade väldigt bra.

Måste säga att jag tyckte att den började väldigt bra, man blev nyfiken och den började måla upp historian väldigt bra - dessutom tyckte jag att den var filmad väldigt snyggt, men sen, någonstans blev det plattfall. Tyvärr.

Jag har förstått att det är en gamal historia (musikal?) så därför kan man väl inte ändra och lägga till för mycket i handlingen, kanske, men jag tror att den hade kunnat bli mycket bättre. Handlingen blev lite upprepad kändes det som. Dessutom var det väl lite för mycket vidriga scener för min smak, för när de kom blev det verkligen mycket på en gång och om matat...
Dock gör skådisarna en väldigt bra jobb, allihopa. Men innehållet hade kunnat piffas till lite. Så besviken blev jag.

image124


Måste tilläga att jag blev en anning chockad över mig själv när jag senare igår kväll satt och åt och kom på att jag hade sett filmen och sen gjort köttfärspaj till kvällsmat... Ni som sett filmen förstår...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0