Den är tillbaka!!!!!

Tror ni att jag blev glad? Jag blev sjukt glad! Detta var ju faskien en av de bästa nyheterna på länge! Satt i personalrummet igår och läste Metro (tror jag det var, kan ha varit City med...) och där mitt på en av sidorna fastnar min blick på något underbart, nåt som förgyller min dag. Jag kan inte annat än att le och bli alldeles lycklig inombords. Där i mitten av sidan är där en fin bild på den och brevid står det att den är tillbaka!

Lakritspuck är tillbaka!!!

Som jag längtat. Blev så grymt besviken när jag var liten och upptäckte att min favorit glass inte fanns mer.
Senare på kvällen, efter jobb då alltså, körde jag och älsklingen och tittade på tvättställningar. När vi var inne på Rusta och köpte lite bra att ha saker och var vid kassan såg jag att den fanns där! Så vi köpte vars en. Den var lika god som när jag var liten! (Dock har priset höjts rejält, haha).

Minnen kom tillbaka när jag åt den - jag och pappa vid Matöppet, står och försöker nå upp till luckan, står på tå och håller i den silvriga kantens om sticker ut från kiosken, peckar på Lakrits Puck på GB affischen och sedan den totala lyckan när man får glassen i handen.
Det är jag och pappa vid kiosken, jag är 5 år, det är sommar, det är barndom, det är lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0