Dagen som varit och helgens bravader

Det är oerhört varmt ute fortfarande och det har varit gassande sol hela dagen. Skönt om man är ledig men lite av en pina när man jobbar på förskola där det knappt finns någon skugga på gården, iallafall inte där barnen är eller där man kan hålla utkick efter dem.

Var därför trött som attans när jag kom hem och råkade slumra till i en timme ungf. Känner mig dock fortfarande lite trött. När jag vaknade åkte jag och älsklingen och handlade. Jag köpte det mesta till kalaset nu på lördag. Har ju bestämt mig för vad jag ska bjuda på - men det är lite hemlis för dem som kommer så jag säger inte vad.

Jag inser dock att min trötthet nog kan hänga ihop med min hemkomst runt halv 5 i söndags morse, sen somnade jag nog tidigast vid 5. Jag och syrran käkade tacos, drack disco-saft*, drinkar och en och annan tequila. Vi skulle egentligen åkt till Malmö, men insåg att tågen inte gick som vi ville, sista tåget hem gick redan runt 2 och nästa vid 6... Vi skulle komma på andra valmöjligheter utan att ta svin dyr taxi - tänka med sprit i kroppen tar lite längre tid så vi gick mot tåget alldeles för sent och kom fram när det gått.

Istället väntade vi på stadsbussen och åkte ner till stan. Vi prövade lyckan på tegners och insåg att även syrran kom in lätt som en plätt. Synd att vi inte prövat där tidigare...
Vi hade riktigt skoj hela kvällen! Både hemma och ute. Jag fick dock en stalker på halsen som inte ville inse att jag inte var intresserad. Till slut dansade jag med en annan kille för att han skulle fatta vinken - när han såg det försökte han dra mig i handen därifrån! Men till slut såg han anningen sur och förbannad ut men gick iaf därifrån.
Vid tre gick vi mot bussen som även den hade gått. Men vi var ganska säkra på det och kände att det var hur underbart som helst att gå hem, och även slinka inom Max och ta en hamburgare - natta mat är underbart.
Det var så himla härligt att gå hem, riktigt ljust och lagom varmt. Hur skönt som helst, mkt härligare än att åka. Hade jag valt klackar kanske det inte hade varit lika skönt, men det hade jag inte ;).

Vid 4.30 ungf kom vi in vinglandes i lägenheten. Vaknade vid 11 nånting och tittade på lite tv innan vi åt frukost. Sen gick vi en lång runda, hamnade vid "mossen" dår vi låg på en filt i solen och snackde skit i säkert 2-3 timmar. Skrattade som sören eftersom humorn var oerhört låg efter en lång natt och lite sömn. Kul hade vi iallafall.
Grillade hamburgare på balkongen när vi kom hem (jag lyckades dessutom tappa en burgare som landade nere hos grannen, typ 4 cm glippa i balkongen och nog fan ska jag pricka! Det är ju så jäkta typiskt att jag lyckas med sånt... det var ju lagom pinsamt att gå ner och ringa på och berätta vad som hänt med. Min granne bara skrattade och sa att jag kunde gå in och hämta den).

Sen åkte syrran hem vid 19.30 och jag myste till mig i soffan.
Hade en riktigt trevlig helg, kändes lite tomt när hon åkte. Trotts älskligens sällskap.
Älskar verkligen min syster, är så glad att hon är som hon är! Och att hon är just min syster.

Nu har jag skrivit en halv roman så jag tror jag håller där, eloge till er som orkat läsa hela inlägget. Ha en bra vecka nu! Kram.



* Disco-saft är även kallat cider.

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Hej!

Via den här länken kan du registrera dig och ha chans att vinna en resa för 35 000! www.alltforforaldrar.se/kul/promo/extpage/8644

2008-06-02 @ 21:03:18
URL: http://natalieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0