Skrämande att man (snart) inte blir förvånad längre...

Valborg igår då, om det var nån som råkade missa det. Var super sugen på att festa men när tanken drog till tonvis med stupfulla fjortisar (ledsen men det finns ingen, förutom fjortisarna själva, som gillar just fjortisar - våldtäcktsmännen skulle de vara isåfall) så ändrade jag mig och beslött att skjuta upp det till helgen istället.

Tur var väl det. Med tanke på vad man både kan höra på radio och läsa i tidningar idag. Här i Lund var fyllecellerna fulla redan innan midnatt. Det har rapporterats flera våldtäkter... Får man bara hoppas att det inte är nån man känner som råkat ut för det. Jag hoppas ju givetvis att ingen ska behöva råka ut för det, men det sjuka är att man inte blir lika förvånad längre. Vilket både är skrämande och sjukt!
Det är så jävla sjukt att vi inte kan ha en storhelg i Sverige utan att en massa tjejer/kvinnor ska bli våldtagna! Finns det verkligen så många idioter i detta land? Vad är det för sjuk njutning man får av att tvinga en annan till sex? Och när de i alla stress inte får upp den så kan de ta en pinne eller nåt annat och köra upp istället och kanske förstöra alla chanser för tjejen att kunna bli mamma sen. Förstöra hennes syn på sex och att kanske våga lita på en kille igen... Och när det väl har hänt så är det inte säkert att killen åker fast eller får ett ordenligt straff, det är fan ännu sjukare! Men den lille stackaren han måste ju ha vård... jaha, men tjejen då den skiter man i... hon får helt enkelt klara sin vård själv. Jag kan bli så jävla förbannad på sånt här!
Grrr.... tror jag måste lugna ner mig nu. Hade kunnat skälla massor mer, men då blir jag bara ännu mer förbannad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0