Pärlfeber

image37Jaha, det är väl bara att inse faktum att den här "pärl och göra egna smycken febern" har slagit sina klor i mig med.
Eftersom jag gjorde ett halsband och armband som enligt mig själv och några än så länge få åskådare var väldigt fina. Sen kunde jag knappt vänta på att det skulle bli tisdag då jag slutar tidigt så jag kunde cykla till Panduro och köpa fler pärlor...
Sagt och gjort, det blev tisdag eftermiddag och jag tog min svarta springare till stan. Iiisch vad mycket fiiiiina pärlor det finns! Kunde nog ha spenderat en halv lön där inne, det är minsan inte snällt att hänga upp fina, söta och bedårande pärlor längse en hel vägg(väg? fan jag har aldrig lärt mig hur man stavar de två orden... tror det blev rätt denna gången iaf). Så jag spenderade säkert en halv timme på att springa fram och tillbaka längs denna vägg och kolla, trixa, mixa och jämnföra. Men jag blev väldigt nöjd med mina val. Tills jag skulle betala, 250 spänn för pärlor! I min lilla värld är det mycket pengar för bara... pärlor... Men men, som alltid måste jag intala mig själv att det är maaassor av pärlor som det kommer bli maaaassor av fina smycken av.
Och det kommer det ju med. Men jag har lite problem med att spendera pengar... Får dåligt samvete när jag lägger mkt pengar på mig själv, jag är lite tramsig.
Men det brukar vara så att jag har problem tills jag verkligen börjar kasta pengar kring mig, sen kan jag mycket väl göra av med hur mycket pengar som helst och tycka det är skit kul att handla så mycket saker... skor, toppar, smycken, klockor, dvd filmer, ljus... så är det igång :P
Det är jätte kul och underbart till nästa dag då jag kommer på att jag försöker spara till både kamera och resa till i sommar... Men som tur är är det inte så ofta jag blir shoppoholich.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0