Operation körsbärstomater

image26Jag verkligen älskar körsbärstomater. Vad jag ännu mer älskar är när man lyckats odla egna och ta en solvarm tomat direkt från plantan och stoppa i munnen. Jag har velat odla tomater på balkongen i 2 sommrar nu, detta blir den 3:e och nu fan ska jag se till att göra det. Det slog mig att jag har körsbärstomater i kylen så varför inte bara gå och ta några kärnor ur en och plantera, a'la dagis vis. Svårare än så är det ju inte, sen får man hoppas på det bästa. Så jag ska se till att plantera lite tomatkärnor så fort min mage (som jag har jätte ont i) har lugnat sig lite. Hade man ju kunnat önska sig lite solsken med, men det kommer väl tillbaka om en dag eller två, hoppas jag iallafall. Jag får ju hur som helst börja med att ha krukan inne, tills det har kommit upp något.
Hm... undrar hur det går för min persilja där ute på balkongen... kanske ska passa på att så en ny sån som jag har inne när jag ändå är igång.

Smultronplantan blommar iallafall, kan knappt vänta tills där är ett bär istället för en söt liten blomma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0