Om helgen

Ja, då har syrran åkt hem igen nu då. Och plötsligt slog tanken mig att man faktiskt kan använda datorn till mer än att bara spela party musik på hög volym. Den tanken har liksom mer eller mindre varit borta i nästa 2 dygn nu, haha.

Lördagen var väldigt innehållsrik, på alla sätt och vis. Några av "visen" hade vi nog gärna hoppat över men what to do gummisko, det är hänt och vi har blivit några skratt rikare. Syrran kom hit vid halv 11 i lördags då. Så cyklade jag ner och köpte lite frukost... okej då, brunch. Efter att jag mättat magen så tvingade ösregnet oss att ta bussen ner till stan istället för att promenera. Har nog aldrig varit med om någon som kan svära över vädret så många gånger på en sån kort sträcka som min syster.
Sen handlade vi cider för kvällen, även kallat disco-saft har jag hört... Ska nog beställa det nästa gånga jag är ute, "en disco-saft tack" haha. Gick i affärer och strosade.

Besökte även coop och handlade allt som är behövligt för att laga smariga tacos (de blev väldigt smariga!). När vi kom ut så sken solen och vi kom på att kebabvagnen utanför gjorde oss väldigt hungriga. Så vi köpte vars en pitakebab och satte oss i solen och njöt, tills vi blev invaderade av hur många fåglar som helst, som ställde sig 30-60 cm från våra fötter och blängde. Det var duvor, råkor, skator, kråkor och 2 änder! Måste verkligen medge att de kan det här med att blänga isönder en...
När vi satt där och njöt av solen som bäst slog det mig att det faktiskt hade regnat innan och att jag då hade haft en paraply. Så det var bara att springa in på coop igen och leta upp det igen.
Jag kan aldrig ha paraply utan att förlägga dem eller göra mig av med dem, gärna 4-5 ggr under samma dag.

image40


När vi var hemma igen hade molnen dykt upp igen så planerna på att åka inlines blev totalt skrottade. Blev inrednings program på tv istället. Syrran höll på att somna vilket jag glädjeligen avbrött men plötsliga infall av skön sång (läs tondövt skrålande).
Sen var det dags att duscha, laga mat, äta mat, dricka gott och göra oss ännu oemotståndligare än vanligt ;)
Spela superb musik, dricka cider och turkiskpeppar shots sen var vi på topp.
Tog bussen ner till centrum, som var väldigt dött... 2 första ställena vi kolla var stängda, det 3:e innehöll ungf 10 pers, 4:e var proppat men hade inget dansgolv så det gick bort. 5:e fick jag komma in på men inte min syster som var "för liten". Ah, va fan tänkte jag. Vi provar glorias. Som har 23 års gräns men men, prova kan man. "Hej och välkomna" sa vakten och var super trevlig. Så vi gick in och sänkte snitt åldern med 10 år... haha.
Musiken var bra stort sätt hela tiden. Flertalet av folken minst 10 år äldre än oss. Men va fan, vi hade jätte kul. Några efterhängsna gubbar... Men de blev avskakade och största tiden hade vi skit kul. Drack en ny Xider som kan rekomenderas Strawberry Desire, super god, verkligen!
Sen tog vi våra dans-ömma fötter och gick glada och nöjda till bussen vid kl. 3.

Idag har vi myst i soffan, ätit popcorn och tittat på "Hur man blir av med en kille på 10 dagar" verkligen älskar den filmen. Sen att Matthew McConaughey är riktigt ögongodis gör det hela ännu trevligare.
Det har varit skit fint väder idag så vi bestämde oss för att göra Lund osäkert genom att ta på oss inlines, efter att ha åkt 30 min på cykelvägar med stenar och kvistar bestämde vi oss att det inte var värt att riskera livet mer så vi åkte hem och tog på oss skor istället. Gick till ICA och köpte glass, blidde vars en Pepe, vilken vi båda salt lakris älskare blev besvikna på men men, den var helt ok men jag kommer nog inte köpa den igen. Finns så många andra glassar som är mkt godare. Tycker fortfarande att GB ska ta tillbaka Soleros Peach n' yoghurt.
Sen har vi suttit på vår soliga balkong och spela kort. Tills det var dags för min kära syster att åka hem.
Har haft en super rolig helg. Måste göras om snart. Tror vi beger oss till Malmö då istället, finns inga bra dans ställen här i Lund, tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0