Ironi eller bara jävla dubbelmoral?

image36En sak som jag inte förstår mig på är när man ser att folk, killar som tjejer, köper skräpmat, pizza, mac donalds you name it... Till sak: När de står där och beställer sin pizza eller hamburgermeal och väljer Light läsk att dricka! Är inte det lite ironi i det hela eller är det bara jag som tycker det? Valet av måltid är ju inte redan sprängfyllt med kalorier ju... Haha, jag tycker bara att det är så komiskt. Får det vara lite cancer med din hjärtinfarkt?
Jag älskar själv skräpmat, ibland finns det inget godare än en stor kebab eller en calzone. Men om jag ska ha läsk så tar jag en vanlig cola, fanta eller vad det nu må vara. Jag anser att om jag nu ändå ska slå på stort så gör jag det. Light läsken gör ju inte sådär överdrivet mycket. Jo, om du tänker på att du bokstavligt talat häller i dig ämnen som ökar risken för cancer, smakar smaskens va?
Håller fortfarande vid att jag tycker att det är ironi som fan om det, light och skräpmat borde inte gå ihop, ska du nu vara "nyttig" så borde du väl gå till ett annat mat ställe? Köpa en sallad eller "ordentlig" mat. Klart att det är bra att välja bort läsken, för det är inte nyttigt heller, men då föredrar jag vatten. Nyttigare blir det ju inte.

Har man diabetes kan jag kanske förstå att man dricker lite light läsk någon gång ibland, men de brukar ha ganska bra koll på vad de stoppar i sig.

Light läsk för min del går verkligen bort! Kan inte ens få mig att dricka det när jag tänker på att det innehåller aspartam (vilket är det ämnet som ökar risken för cancer)... varsågod läs, det står där på burken, under innehåll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0