En ny dag väntar, imorgon

Jaha, klockan börjar bli sen nu...
Hur mycket jag än vill stoppa klockan och få några timmar extra ledighet så kommer det inte att gå. Det är bara att göra sig iordning för kudden och jobbedagen imorgon. Får tänka att det redan är onsdag imorgon och när den väl är överstökad går torsdagen fort och sen är fredagen redan här.
Inte bra att tänka såhär iofs... man längtar bort livet. Men helgen är ju bra roligare än vardagarna när man är låst på jobbet i 8½ timme. Fast det blir väl bara 6½ timme nu i maj, eftersom jag får gå ner till 75% denna månaden, eftersom en som varit sjukskriven kommer tillbaka och ska jobba 25%. Det är lite synd det med eftersom jag inte får lika mycket pengar... Men men, får tänka på att jag iaf har ett jobb och att jag nog kommer att få sluta tidigare några dagar i veckan som jag hoppas kommer ha strålande väder så jag kan slänga mig i gräset och läsa Terry Pratchett. That would be lovely.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0