Dont drink and drive, allvarligt talat!

Jag kan fan inte fatta hur vissa människor tänker! Det här med att köra rattfull, hur är man funtad om man ens tänker tanken, ännu värre om faktiskt sätter sig i bilen och kör!
Tyvärr verkar det som att det finns allt för många som tar väldigt lätt på detta ämnet. Det som gör mig ännu mer förbannad är att man varje vecka kan läsa om en ny kändis som gör detta. Vissa gottar sig i att Paris Hilton nu äntligen har fått sitt straff för att köra rattfull, själv tycker jag att det är super bra men för lågt straff, 45 ynka dagar. Det är inte första gången hon har gjort det direkt. 45 dagar är fan ett skämt. Fatta vilken fara man är när man sätter sig i bilen berusad. Om hon hade kört ihjäl någon då? "Förlåt jag var full", jävla fin ursäkt det där...
Jag skulle aldrig någonsin sätta mig i bilen påverkad. Jag drar mig att köra bil dagen efter med, skulle jag sätta mig i bilen så är det isåfall på kvällen dagen efter jag druckigt.

Jag tycker allvarligt talat att man ska bli av med sitt körkort på livstid om man kör rattfull. Man har ju bevisligen inte ansvar nog till att köra bil om man gör en sådan sak. Enda undantagen skulle vara om man har någon i bilen som är döende... Men då borde man ändå ringa polisen och berätta om situationen så att de om möjligt kan komma och eskortera en. Punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0