Då är man ute ur garderoben då ;)

Har hållt det lite "hemligt" på jobb att jag sökt till högskolan. Jag sa det när jag var på anställnings intervju att jag tänkt söka till högskolan i höst. Så när chefen kallade in mig igår och sa att det var en tjänst ledig till hösten som de hade velat ha mig på så "påminde" jag henne om att jag sökt till skolan. Så det går i första hand. Hon tyckte att det var roligt och hoppades för min skull att jag kom in. Vilket är skönt.
Men vi kom överrens om att jag skulle ta det tilltänkta jobbet om jag nu inte kommer in... Vilket jag ju hoppas att jag gör... Så sa hon att hon tyckte att jag skulle praktisera hos dem sen. Och ringa dem så fort jag gått ut så jag kunde börja jobba. *Ler* Så jag är nog ganska uppskattad trotts allt.

Det var mer prat om detta idag. Märks att de hade velat ha mig där i höst. Men samtidigt vet jag att de tycker det är kul om jag kommer in "det kan ju gynna oss sen" som hon sa, haha.

Kom hem från arbetsplatsträff för 30 min sen ungf. Där "råkade" detta komma på tal, så nu vet typ 70% av de anställda att jag sökt till skolan. Så det kan ju bli lite lagom pinsamt om jag nu inte kommer in. Därför har jag velat hålla det just tyst. Men nu är det som det är, det hade ju kommit ut förr eller senare ändå.

Samtidigt är jag lite klyven nu. Trivs bra på jobb och har verkligen börjat komma in i det nu. Så det känns ju klart lite lockadne samtidigt att vara kvar och tjäna pengar och så... Men jag känner ju att jag verkligen vill komma tillbaka till studierna nu, läsa, bli färdig och sen jobba och fixa allt annat som ska komma med åren. Känns att det är rätt ställe i livet med.
Det som känns absolut bäst just nu är att jag inte behöver oroa mig för vad som ska hända om jag nu inte skulle komma in, för nu vet jag att jag kommer att få jobb isåfall. Så det känns oerhört skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0