5 kg lättare, 6 to go...

Sist jag vägde mig hade jag tappat 5 kg, måste säga att jag blev överlycklig! 6 kg kvar, till vad jag till att börja med vill gå ner till. Sen vill jag gå ner 6 kg till, det hade varit underbart om jag hade lyckats och kunnat hålla det.
Nej, jag är ingen anorexi wannabe. Jag vill bara komma i mina gamal klädder igen. 11 hemska kg gick jag upp under ett år. Hur det gick till? Flytta tillsammans med älsklingen "nu ska vi göra god mat och mysa när vi e sambos", började pendla till skolan, ungf 4 timmar till pendling om dagen, gå upp tidigt komma hem sent och så släng några läxor på det, betyde att jag inte orkade så mkt när jag var hemma. Så från att tränna aerobics 2 ggr/veckan och promenera 1 timme om dan till så gott som nadda tränning, det gör en del. För att inte tala om micromaten som jag typ åt 3-4 ggr i veckan på skolan, eftersom det var billigast. Usch, spy på micro mat! När skolan tog slut blidde jag arbetslös, i nästan ett halvår, fick nadda pengar, kunde alltså inte köpa nåt gymkort.
Men, nu har jag då lyckats vända detta. Det är ungf 2½ år sen jag började gå upp i vikt. I slutet på mars sa jag, nej fyfan, nu får det hända nåt. Så nu måste jag säga att jag är stolt över att lyckats få bort 5 kg. Jag tycker inte det syns så mkt än. Syns lite på kinderna och att jeansen hänger i häcken. Ja, okej då, jag ser att min häck har blivit snyggare :) Tyvärr kan man inte välja var man ska gå ner i vikt, det bestämmer kroppen, hoppas bara att den snart bestämmer sig för att gå ner lite över magen med. Den har minskat lite, men det behövs mer. Längtar efter alla mina snygga jeans, som jag snart kommer i igen. 6 kg kvar så är jag där!
Sen hoppas jag att jag hade lyckats gå ner 6 kg till, för då vet jag att jag hade varit skit snygg. Precis lagom.

Åt godis när jag var på Pirates of the Caribbean, men kom på att jag faktiskt inte tycker om det längre, det kändes bara "blääää" efter ett par bitar. Chocklad har jag dock inte tröttnat på... tyvärr. Coca cola är med farligt. Men det ger jag mig tillåtelse att drick lite på helgen, eftersom min sambo är coca colaholich så hade det varit för svårt att inte få dricka nån cola alls... Men jag trappar ner det, undan för undan. Är dock stolt att jag kunnat gå från godismonster till att avstå från det, inte ta några bitar i personalrummet (vi har alltid godis där!) osv.
Försöker tänka på vad det är jag stoppar i mig, byta ut och välja bort osv. Klart att man får unna sig lite ibland, men inte för ofta. Följer min egen "diet".

Hoppas nu att jag kommer lyckas med det här. Vet att jag hade blivit sååå glad då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0